torstai 29. joulukuuta 2011

Lomanviettoa

Eilinen päivä lomasta kului  joutuisasti. Kävin hautausmaalta korjaamassa haudoille jouluna viedyt lyhdyt pois sekä poikkesin äitini luona kylässä. Hän esitteli minulla uusia kahvipusseista punomiaan koreja. Uudet mallit olivat todella hienoja ja kehittelimme kuviointia siinä kahvittelun lomassa. Pusseja vain on kerättävä jälleen paljon uusien mallien tekemiseen. En voi kuin ihailla hänen paneutumistaan käsitöihin ja eri materiaalien käyttöä.

Iltasella ajelimme sitten mieheni kanssa mökille. Perillä olimme puolen yön jälkeen, joten aamulla nukuttiin pitkään kunnes hänen työpuhelimensa herätti. Täällä on ihana rauha, paljon lunta ja vain vähän päivänvaloa. Vain muutaman tunnin verran keskipäivällä on vähän valoisampaa, muuten saamme olla kuin karhut pesässä ja sehän tarkoittaa takkatulta ja päiväunia. Mukaani otin myssylankoja, kun siinä ei tarvii niin kirkasta valoa tekemisessä. Malli on jo sormenpäissä. Tämä ensimmäinen valmistunut painoi 44 g.

5 kommenttia:

  1. Kuulostaa ihanalta lomailulta :-)

    Tarvitsetteko noita kahvipusseja? Itse olen kerännyt niitä, mutta en saa aikaiseksi tehdä mitään. Voisin lähettää ne äidillesi, niin tulevat käyttöön.

    VastaaPoista
  2. Oi kiitos Tintti. Kahvipussit olisivat todella tarpeen.

    VastaaPoista
  3. Aivan mahtavan kuuloista lomailua!

    Teillä kulkee käsillätekemisen taito selvästikin sukupolvesta toiseen :)

    VastaaPoista
  4. -maria-: näin on. Olen jo ainakin kolmannen polven käsityöläinen. Äitini äiti oli aivan uskomaton, hän on minua paljon opettanut eläessään, eikä neljäskään polvi ole hullumpi.

    VastaaPoista
  5. Hei,
    jos laitat mulle osoitteen meiliini kutimet@gmail.com niin voisin lähettää äidillesi jemmaamani kahvipussit. Ei taida mulle niille tulla käyttöä. Laskujeni mukaan niitä on noin 40 kpl.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. Se lämmittää kovasti Kardemumman sydäntä.