torstai 15. joulukuuta 2011

Iltarientojen välissä

Joulukuu on täynnä erilaisia iltarientoja. Silti kaipaan aina välillä käsitöiden mukanaan tuomaa rentoutumista. Kaiken hulinan välissä olen saanut tehtyä tällä viikolla nämä Kerttu-kämmekkäät. Jo toiset, jotta jos vaikka olisi itsellekkin. Näitä on ihan mukava tehdä, pitsineule vie kuin huomaamatta työtä eteenpäin. Kämmekkäät ovat molemmat samanväriset, vaikka kuva antaakin eri käsityksen.
Lanka: Laurin Villalanka, 64 g
Malli: oma, pitsineule jo tuttu monista töistä
Puikot: nro 3 bambuaddit
Käsilaukkuneuleena minulla kulkee nykyisin aina sytomyssy. Tässä yksi uusi valmistunut. Kun aina kerroksen kaksi ehtii tehdä tai vähemmänkin, niin ajan oloon tulee aina valmis myssy. Lankagrammoja tästä kertyi 45.

7 kommenttia:

  1. Kauniisti sopii Kerttujen mallineule kämmekkäisiinkin. Valkoisena oikein talvisen herkkäkin.

    VastaaPoista
  2. Kauniit kämmekkäät!

    Kierrätin muuten lapasideasi sukkiin, kurkkapa blogiini jos kiinnostuit :)

    VastaaPoista
  3. Kyllä kauniit kämmekkäät,aivan ihanat. Sytomyssynkin olet ahkeroinut. Minäkin olen ajatellut alkaa tekemään taas sytomyssyjä. Voisin keväällä ne samalla viedä sairaalaan,kun mulla on syöpäkontrolli. Mulla oli kauan aikaa,kun itse syöpää sairastin,niin en pystynyt niitä tehdä,en voinut katsoa sytomyssyjen päällekkään,kosketti niin syvästi ja aivan itku pääsi,kun sairaalasta muistin monet vaikeat tapaukset. Sekin vaikutti,kun syöpälääkäri,joille oltiin vuosi sitten ennekuin itse sairastuin myssyt luovutettu,niin hänestä tulikin sitten mun omalääkäri.Nyt taas tuntuu,että vois myssyjä tehdäkin.

    VastaaPoista
  4. Oi, kuinka kauniit nämä Kertut ovat

    VastaaPoista
  5. Mistä löytäisin kämmekkäiden pitsineuleen ohjeen? Todella kaunis pitsi!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. Se lämmittää kovasti Kardemumman sydäntä.